Позакласна робота



Відділ освіти Хмільницької РДА




Розвиток творчих здібностей обдарованих учнів


                                                      

                                        Творчий проект учительки
                                              української мови і літератури
НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ»с.Березна
                                               Слободяник Алли Іларіонівни



       Однією з важливих умов успішного розвитку обдарованих учнів є особливий тип спілкування вчителя та учнів за якого зберігається взаємна рівноправність , зацікавленість співробітників у поглядах , думках. Тому слід зупинитися і на методах підвищення рівня творчих здібностей,зокрема літературних. Адже творчий процес , як відомо , починається з виникнення проблеми. Обдаровані діти , як правило , намагаються знайти вихід з проблемної ситуації , тому, аби активізувати їх творчу діяльність , варто підбирати вчителю більш складні завдання, які є рушійною силою творчості, досягненні у мистецтві свого слова    « Я».
         Відомо, що внутрішня активність людини-перша умова розвитку здібностей. Отже, для постійної активізації учнів , самостійного розв’язання пізнавальних завдань варто використовувати метод дослідження , де вчитель , створюючи проблемну ситуацію, спонукаючи учнів до пошуку певних фактів, здійснює постійне керівництво дослідниками. Цей метод знаходить своє вираження у словесних , наочних та практичних методах (розповідь , пояснення , бесіда , творча вправа , спостереження , демонстрація). Вважаю, що літстудія сприяє створенню умов для якісного нового зросту літературних здібностей обдарованих учнів. Як відомо , кінцевий результат визначається успіхами вихованців. Про це свідчать досягнення моїх учнів: Пономарьов Руслан став переможцем ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика ; Каньоса Валентина , Березовська Олена, Коротка Тетяна неодноразово займали призові місця на районних олімпіадах з української мови та літератури. Антосина Анастасія учениця 10 класу протягом трьох років є переможцем ІІ етапу та учасником ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з української мови та літератури. Вона здобула ІІІ місце на Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості. Ряд моїх учнів : Повар Віта , Блонський Роман , Коротка Тетяна , Недзельська Леся , Антосина Анастасія мають уже немалий поетичний доробок. У прозі знайшла себе Каньоса Валентина.
       Мені протягом останніх років пощастило співпрацювати з такими обдарованими учнями , які помітно виділяються з – поміж своїх ровесників практично всіма характерними особливостями , притаманними обдарованим особистостям. А головне я бачу у своїх вихованців неабиякий талант , вони володіють мистецтвом слова , у них добре розвинена творча уява , емоційно образна пам’ять спостережливість , неординарність мислення , багатий словниковий запас. Всі ці якості , надіюсь , допоможуть їм у виборі майбутньої професії – учителя, журналіста, письменника.

План – програма
роботи літературної студії «Джерельце»
2016 – 2017 н.р.

Мета: виявляти обдарованих учнів, сприяти розвитку їх творчих                   здібностей , нахилів,інтересів , уподобань. Допомогти вихованцям реалізувати їх творчі здібності у повсякденному житті. Виховувати естетичні смаки , захоплювати красою слова , збагачувати духовний світ учнів.
Вересень. Банк ідей. Анкета побажань та пропозицій. Організація та розподіл секцій. Обрання ради студії.
Жовтень. Аналіз стану роботи з обдарованими учнями за минулий навчальний рік. Робота з батьками обдарованих учнів . КВК (на фольклорно – етнографічній основі).
Листопад. Участь у шкільній предметній олімпіаді .Свято рідної мови.
Грудень. Тиждень народознавства  .Українські вечорниці (свято Андрія). Конкурс імені Петра Яцика .Новорічне свято: «Щедрий вечір , добрий вечір».
Січень. Конференція «Звичаї та традиції мого народу». Різдвяні розваги.
Лютий. Свято «Наша мова солов’їна». Літературне читання «Україна у творах письменників рідного краю».
Березень. У літературній світлиці. Літературно – художня композиція «Іду з дитинства до Тараса». Упорядкування збірки поезій Антосини Анастасії «На струнах серця».
Квітень. Вечір гумору «Україна сміється». Літературна свічка «Краса поетичного слова».
Травень. Упорядкування поетичної збірки літстудіївців «Проліски надії».
       


 Обдарованість…


«Обдарованість – високий рівень розвитку загальних і спеціальних здібностей»                                     
                                                                               (В.Юркевич)

«Обдарованість – це працелюбство»                    
                                                                                   (Н.Лейтес)

«Обдарованість є наслідком розвитку вроджених задатків під дією як внутрішніх, суб’єктивних, так і зовнішніх, стосовно особистості, соціальних чинностей»     
                                                                                   (О.Музика)

«Обдарованість – специфічне поєднання здібностей високого рівня, а також інтересів, потреб, що дозволяє виконувати певну діяльність на якісно високому рівні, відмінного від умовного, середнього рівня» 
                                                                            (Б.Чижевський)

Розмірковую над висловленням відомих педагогів, мислителів і повністю згодна з О.Музикою «Немає необдарованих людей, є дорослі, які не займається розвитком дитини, адже будь-яка здатність потребує розвитку»

Немає коментарів:

Дописати коментар