Відділ освіти Хмільницької РДА
Розвиток творчих здібностей
обдарованих учнів
Творчий
проект учительки
української мови і літератури
НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ»с.Березна
Слободяник Алли Іларіонівни
Однією з важливих умов успішного розвитку обдарованих учнів є особливий
тип спілкування вчителя та учнів за якого зберігається взаємна рівноправність ,
зацікавленість співробітників у поглядах , думках. Тому слід зупинитися і на
методах підвищення рівня творчих здібностей,зокрема літературних. Адже творчий
процес , як відомо , починається з виникнення проблеми. Обдаровані діти , як
правило , намагаються знайти вихід з проблемної ситуації , тому, аби
активізувати їх творчу діяльність , варто підбирати вчителю більш складні
завдання, які є рушійною силою творчості, досягненні у мистецтві свого слова «
Я».
Відомо, що внутрішня активність людини-перша умова розвитку здібностей.
Отже, для постійної активізації учнів , самостійного розв’язання пізнавальних
завдань варто використовувати метод дослідження , де вчитель , створюючи
проблемну ситуацію, спонукаючи учнів до пошуку певних фактів, здійснює постійне
керівництво дослідниками. Цей метод знаходить своє вираження у словесних ,
наочних та практичних методах (розповідь , пояснення , бесіда , творча вправа ,
спостереження , демонстрація). Вважаю, що літстудія сприяє створенню умов для
якісного нового зросту літературних здібностей обдарованих учнів. Як відомо ,
кінцевий результат визначається успіхами вихованців. Про це свідчать досягнення
моїх учнів: Пономарьов Руслан став переможцем ІІІ етапу Всеукраїнського
конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика ; Каньоса Валентина ,
Березовська Олена, Коротка Тетяна неодноразово займали призові місця на
районних олімпіадах з української мови та літератури. Антосина Анастасія
учениця 10 класу протягом трьох років є переможцем ІІ етапу та учасником ІІІ
етапу Всеукраїнських олімпіад з української мови та літератури. Вона здобула
ІІІ місце на Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості. Ряд моїх учнів :
Повар Віта , Блонський Роман , Коротка Тетяна , Недзельська Леся , Антосина
Анастасія мають уже немалий поетичний доробок. У прозі знайшла себе Каньоса
Валентина.
Мені
протягом останніх років пощастило співпрацювати з такими обдарованими учнями ,
які помітно виділяються з – поміж своїх ровесників практично всіма характерними
особливостями , притаманними обдарованим особистостям. А головне я бачу у своїх
вихованців неабиякий талант , вони володіють мистецтвом слова , у них добре
розвинена творча уява , емоційно образна пам’ять спостережливість ,
неординарність мислення , багатий словниковий запас. Всі ці якості , надіюсь ,
допоможуть їм у виборі майбутньої професії – учителя, журналіста, письменника.
План – програма
роботи літературної студії «Джерельце»
2016 – 2017 н.р.
Мета: виявляти обдарованих учнів, сприяти розвитку їх творчих здібностей , нахилів,інтересів , уподобань. Допомогти вихованцям
реалізувати їх творчі здібності у повсякденному житті. Виховувати естетичні
смаки , захоплювати красою слова , збагачувати духовний світ учнів.
Вересень. Банк ідей. Анкета побажань та пропозицій. Організація та розподіл секцій.
Обрання ради студії.
Жовтень. Аналіз стану роботи з обдарованими учнями за минулий навчальний рік. Робота
з батьками обдарованих учнів . КВК (на фольклорно – етнографічній основі).
Листопад. Участь у шкільній предметній
олімпіаді .Свято рідної мови.
Грудень. Тиждень народознавства .Українські вечорниці (свято Андрія). Конкурс
імені Петра Яцика .Новорічне свято: «Щедрий вечір , добрий вечір».
Січень. Конференція «Звичаї та традиції мого народу». Різдвяні розваги.
Лютий. Свято «Наша мова солов’їна». Літературне читання «Україна у творах
письменників рідного краю».
Березень. У літературній світлиці. Літературно – художня композиція «Іду з дитинства
до Тараса». Упорядкування збірки поезій Антосини Анастасії «На струнах серця».
Квітень. Вечір гумору «Україна сміється». Літературна свічка «Краса поетичного
слова».
Травень. Упорядкування поетичної збірки літстудіївців «Проліски надії».
«Обдарованість – високий рівень розвитку
загальних і спеціальних здібностей»
(В.Юркевич)
«Обдарованість – це працелюбство»
(Н.Лейтес)
«Обдарованість є наслідком розвитку вроджених задатків під дією як внутрішніх, суб’єктивних, так і зовнішніх, стосовно особистості, соціальних чинностей»
(О.Музика)
«Обдарованість – специфічне поєднання
здібностей високого рівня, а також інтересів, потреб, що дозволяє виконувати
певну діяльність на якісно високому рівні, відмінного від умовного, середнього
рівня»
(Б.Чижевський)
Розмірковую над висловленням відомих педагогів, мислителів і повністю згодна
з О.Музикою «Немає необдарованих людей, є дорослі, які не займається розвитком
дитини, адже будь-яка здатність потребує розвитку»
Немає коментарів:
Дописати коментар